Sidvyer, senaste månaden

fredag 11 februari 2011

Dagis inskolningen

inleddes i måndags med en hälsa på timme. Dagen efter förlängdes den till lunch intag, hem och sova. Onsdag åt och sov elsa där efter att jag sövt henne i egen vagn. Torsdag blev det lite ofrivillig lämning då L blev illamåendes på skolan. Satt på kaffe i personalrummet när de ringde från skolan. Smög iväg och hämtade mina kläder för att hämta storasyster. E blev ledsen vid blöjbyte, somnade i famnen och sov en timme hos en fröken. Hade inte hunnit äta lunch innan, ville inte äta efter heller. När jag kom dit så började hon äta på en gång.
Idag fredag var jag kvar på morgonen en stund för att hon skulle komma igång. Vinkade hejdå, fick/gav en kram och sa hej då. Hon vart ledsen till och från fram till lunch, men åt bra och somnade i vagnen. Sov ännu när vi kom dit. Vaknade och vart glad när hon fick se sin storasyster stå vid henne. En bra dag blev det nog. Kommer att ha samma tider nästa vecka för känner att jag inte vill ha så långa dagar till en början.

J åker iväg till Sandön på utbildning och blir borta i två veckor. Mamma kommer att hjälpa mig här hemma, det är skönt det. Ikväll var jag också och spelade volleyboll, men det kändes otroligt segt efter förra helgens häftiga spel. Kroppen hade inte återhämtat sig fullt ut. Nya tag nästa fredag igen.

Inga kommentarer: